2 شاپ می 1 ثبت آگهی رایگان ماشین در بوق 3 خرید از فروشگاه پرزگیر دوکاره arso لوازم آشپزخانه دکوراسیون پرزگیر لباس mic آشپزخانه قیمت امروز ماشین بوق
حذف در پنل کاربری [X]
10 چای که شما را لاغر میکند.

آمار فروشگاه

افراد آنلاین : 1 نفر
بازديد امروز : 56
بازديد ديروز : 67
كل بازديدها : 91023

دیگر امکانات

10 چای که شما را لاغر میکند.

چای یکی از نوشیدنی‌های محبوب در میان ایرانیان است و نوشیدن آن در زمان سرماخوردگی و بیماری احساس بهتری به ما می‌دهد و هنگامی که تحت استرس قرار داریم با نوشیدن چای احساس آرامش می‌کنیم.

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد چای، از جمله چای سبز و چای نعناع، می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

نوشیدن مقداری دم کرده چای و بسته به نوع آن، می‌تواند مزایای سلامتی فراوانی به همراه داشته باشد. چای یکی از نوشیدنی‌های محبوب در میان ایرانیان است و نوشیدن آن در زمان سرماخوردگی و بیماری احساس بهتری به ما می‌دهد و هنگامی که تحت استرس قرار داریم با نوشیدن چای احساس آرامش می‌کنیم. اما آیا مزایا چایمی تواند شامل کمک به کاهش وزن شود؟ (اگر این مسئله هدف باشد)چای از گیاه Camellia sinensis تهیه می‌شود، چای‌ها انواع گوناگونی دارند، بر اساس این امر که چگونه برگ‌های تازه چای خشک و پردازش می‌شوند در دسته بندی‌های متفاوتی قرار گیرند، مانند چای سبز، اولونگ، سیاه و سفید.

حال سوال این است، آیا نوشیدن چای در کنار رژیم غذایی کم کالری و ورزش، می‌تواند سبب کاهش وزن شود؟

در این مطلب با یکی از فواید نوشیدن چای آشنا خواهیم شد.

1.چای سبز: دارای ترکیباتی است که به کاهش وزن کمک کند
تصور می‌شود که چای سبز به دلیل داشتن مقادیر بالای گلیات اپی گالوکاتچین (EGCG) ترکیبی که فواید سلامتی بی شماری دارد. چای سبز به طور طبیعی مقادیر کافی کافئین دارد، ترکیب کافئین و EGCG ممکن است سبب "کاهش وزن" شود. سطح پایین کافئین آن در مقایسه با چای سیاه باعث می‌شود تا در هر ساعت از شبانه روز بدون تأثیر بر خواب حتی در اواخر شب به راحتی این نوشیدنی را بنوشید. کاهش وزن تنها مزیت چای سبز نیست و این نوشیدنی بسیاری خواص دیگر را شامل می‌شود.

. 2.چای سفید: سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد
هنگامی که به کاهش وزن فکر می‌کنید، احتمالاً چای سبز در نظرتان پدیدار می‌شود، اما چای سفید نیز ممکن است به کاهش وزن کمک کند. در یک مطالعه در سال ۲۰۰۹ که نتایج آن در مجله Nutrition & Metabolism انتشار یافت بیان شد، عصاره چای سفید به تجزیه چربی کمک کرده و از تشکیل سلول‌های جدید چربی جلوگیری می‌کند. این یافته‌ها بدان معنی نیست که چای سفید بر افرادی که آن را می‌نوشند تأثیر یکسانی خواهد داشت. با این حال، محققان می‌گویند که این مقدار EGCG بالا در چای، ترکیبی که در چای سبز نیز وجود دارد، باعث ایجاد این تجزیه در سلول‌های چربی می‌شود.

چای سفید ممکن است به متابولیسم شما کمک کند. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۰ که در ژورنال بین المللی چاقی منتشر شده است، خاطر نشان می‌کند که هر نوع چای (یا کپسایسین، که در فلفل‌ها یافت می‌شود) می‌تواند چهار تا پنج درصد سوخت و ساز بدن را تقویت کند. در حالی که تحقیقات بیشتری در مورد چای سفید به طور خاص مورد نیاز است، نویسندگان این مقاله یاد آور می‌شوند که این چای EGCG و کافئین بیشتری نسبت به چای سبز دارد.

3.چای یربا ماته: کمک به کاهش قند خون
این چای سنتی آمریکای جنوبی که از برگ و شاخه‌های گیاه یربا ساخته شده است، حاوی مواد شیمیایی تحریک کننده مانند کافئین، تئوفیلین و توبرومین است. در یک مطالعه ۱۲ هفته‌ای، که در سال ۲۰۱۵ در مجله BMC Complementary and Alternative Medicine در سال ۲۰۱۵ منتشر شد، چای یربا ماته به شرکت کنندگان چاق در کاهش وزن و چربی شکم کمک کرد. شرکت کنندگان که به مدت ۱۲ هفته از مکمل‌های یربا ماته استفاده کرده بودند، به طور متوسط ۱.۵ پوند وزن خود را از دست دادند و نسبت دور کمر به لگن تا دو درصد کاهش پیدا کردند. در مقایسه، افرادی که دارونما مصرف کردند به طور متوسط ۶.۲ پوند وزن به دست آوردند و نسبت دور کمر به لگن شان در طی مدت مشابه یک درصد افزایش پیدا کرد.

یربا ماته در واقع یک جایگزین قهوه است، بنابراین بسیاری ازفراد معمولا آن را به عنوان جایگزین قهوه در صبح می‌نوشند.

منبع : سایت شهر خبر