2 شاپ می 1 ثبت آگهی رایگان ماشین در بوق 3 خرید از فروشگاه پرزگیر دوکاره arso لوازم آشپزخانه دکوراسیون پرزگیر لباس mic آشپزخانه قیمت امروز ماشین بوق
حذف در پنل کاربری [X]
انواع پلوهای مخلوط بدون گوشت

آمار فروشگاه

افراد آنلاین : 1 نفر
بازديد امروز : 73
بازديد ديروز : 60
كل بازديدها : 90737

دیگر امکانات

انواع پلوهای مخلوط بدون گوشت

قاطی پلو‌ها انواع و اقسام دارند ولی وقتی قرار است بدون گوشت سرو شوند، می‌شود برایشان سنگ تمام گذاشت. در این مطلب طرز تهیه چند نوع قاطی پلوی خوشمزه و بدون گوشت را با شما به اشتراک میگذاریم.. ته‌چین هویج

مواد لازم

۵۰۰ گرم هویج

۳۰۰ گرم فیله مرغ

۳ پیمانه برنج

۳ عدد زرده تخم‌مرغ

۴ ق‌س ماست پرچرب

۲ ق‌س زعفران دم‌کرده

۱ ق‌م دارچین

۱ عدد پیاز

نمک و فلفل به میزان لازم

روغن مایع مقداری

۱ ق‌م زردچوبه

۵۰ گرم کره

طرز تهیه

برنج را شسته، در کاسه با مقداری آب و نمک خیس کنید. هویج‌ها را پوست گرفته، بشویید و خلالی خرد کنید، در تابه‌ای مقداری روغن ریخته و روی حرارت بگذارید. خلال‌های هویج را در روغن سرخ کنید و بعد از روغن درآورده و کناری بگذارید.

پیاز را پوست گرفته، خلالی خرد کرده و در روغن سرخ کنید. فیله‌های مرغ را به قطعات ریز برش بزنید، به تابه پیاز‌ها اضافه کنید و تفت دهید.

برای مزه‌دار شدن مرغ به آن نمک، فلفل و زردچوبه اضافه کرده و خوب سرخ کنید. در آخر کمی زعفران دم‌کرده افزوده، حرارت را کم کنید و در تابه را بگذارید تا بپزند. هویج را هم به تابه مرغ در حال پخت اضافه کنید. در صورت نیاز به اندازه نیم‌پیمانه آب اضافه کنید و در تابه را بگذارید.

برنج را داخل آب جوش ریخته و طبق معمول آبکش کنید. در کاسه‌ای مناسب زرده‌های تخم‌مرغ را ریخته و با چنگال کمی هم بزنید. زعفران دم‌کرده و ماست را اضافه کرده و مخلوط کنید. مایه ته‌چین آماده است.

برنج را داخل مایه ته‌چین ریخته و خوب مخلوط کنید. تابه‌ای که می‌خواهید ته‌چین را در آن بپزید چرب کنید. نیمی از مایه برنج را در تابه ریخته و با پشت قاشق فشرده و یک‌دست کنید.

مرغ و هویج را روی لایه اول برنج ریخته و پهن کنید تا همه سطح برنج را بپوشاند. مقداری دارچین روی مرغ و هویج بپاشید. حالا نوبت مابقی برنج آغشته به مایه ته‌چین است. آن را روی بقیه مواد ریخته و با پشت قاشق یکدست و کمی فشرده کنید.

تابه را روی حرارت ملایم گذاشته و با ته چنگال در برنج چند سوراخ ایجاد کنید. کره را آب کرده و روی ته‌چین بریزید، حالا در تابه را گذاشته و اجازه دهید ته‌چین دم بکشد. بعد از دم کشیدن، ته‌چین را در یک سینی یا دیس مناسب سر و ته کرده، برش زده و سرو کنید.

میگو پلو اسپانیایی

مواد لازم

روغن گیاهی ۳ قاشق غذاخوری

پیاز خرد شده ۱ عدد

سیر خرد شده ۲ حبه

زردچوبه ۱/۲ قاشق چایخوری

گوجه خرد شده ۱ عدد

هویج خرد شده ۱ عدد کوچک

فلفل دلمه‌ای قرمز خرد شده ۱/۲

نمک و فلفل به میزان دلخواه

برنج ۲ فنجان

میگو پاک شده ۴۰۰ گرم

جعفری خرد شده ۱ قاشق غذاخوری

نخود فرنگی ۱/۲ فنجان

قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و ۳ قاشق روغن داخل آن بریزید. پیاز، سیر و زردچوبه را اضافه کنید و حدود ۳ دقیقه تفت دهید تا پیاز نرم شود. گوجه، فلفل دلمه‌ای و هویج خرد شده را نیز اضافه کنید و ۵ دقیقه تفت دهید. به میزان دلخواه نمک و فلفل به سبزیجات اضافه کنید.

میگو‌ها را به سبزیجات اضافه کنید و حدود ۳ دقیقه تفت دهید تا رنگ میگو‌ها صورتی شود. برنج، ۳ فنجان آب و نصف قاشق جعفری خرد شده را اضافه کنید و با مواد ترکیب کنید. وقتی آب به جوش آمد حرارت را کم کنید، در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید برنج حدود ۳۰ دقیقه بپزد و دم بکشد.

۳. در ۱۰ دقیقه آخر نخود فرنگی و باقیمانده جعفری را روی برنج بریزید، با چنگال برنج را هم بزنید تا با نخود فرنگی مخلوط شود و مجددا در قابلمه را بگذارید. وقتی برنج دم کشید، میگو پلو را در دیس بکشید و این غذای خوشمزه را با سس تند نوش جان کنید.

منبع سایت خبری برترین ها