2 شاپ می 1 ثبت آگهی رایگان ماشین در بوق 3 خرید از فروشگاه پرزگیر دوکاره arso لوازم آشپزخانه دکوراسیون پرزگیر لباس mic آشپزخانه قیمت امروز ماشین بوق
حذف در پنل کاربری [X]
علائم فشار خون بالا و چگونگی درمان آن

آمار فروشگاه

افراد آنلاین : 4 نفر
بازديد امروز : 78
بازديد ديروز : 74
كل بازديدها : 90816

دیگر امکانات

علائم فشار خون بالا و چگونگی درمان آن

با افزایش سن، به دلیل کاهش خاصیت ارتجاعی شریان ها، احتمال ابتلا به فشار خون بالا بیشتر می شود. لذا سن افراد یک فاکتور اساسی برای تعیین بالا بودن فشار خون افراد محسوب می شود. به طور کلی افرادی که به طور مداوم فشار خون سیستولیک آنها بالای 140 میلی متر جیوه و یا فشار خون دیاستولیک آنها بالای 85 میلی متر جیوه باشد نیاز دارند که برای کاهش فشار خون خود تحت درمان قرار گیرند

فشار خون بالا وقتی اتفاق می افتد که فشار خون شما به سطح ناسالم افزایش یابد. اندازه گیری فشار خون شما در مشخص می کند که چه مقدار خون از رگ های خونی شما عبور می کند و میزان مقاومت خون در هنگام پمپاژ قلب نیز برآورده می شود.

شریان های باریک مقاومت را افزایش می دهد. هرچه شریان های شما باریک تر باشد ، فشار خون شما بیشتر می شود. در طولانی مدت ، افزایش فشار می تواند باعث مشکلات سلامتی از جمله بیماری های قلبی شود.

فشار خون بالا شایع است. فشار خون بالا به طور معمول در طی چند سال ایجاد می شود. معمولاً هیچ علامتی را متوجه نمی شوید. اما حتی بدون علائم ، فشار خون بالا می تواند باعث آسیب به رگ های خونی و اندام ها ، به خصوص مغز ، قلب ، چشم ها و کلیه ها شود.

تشخیص زودرس فشار خون بالا مهم است. گرفتن منظم فشار خون می تواند به شما و پزشکتان کمک کند که متوجه تغییراتی شوند. اگر فشار خون شما بالا رفته باشد ، پزشک ممکن است فشار خون شما را در طی چند هفته بررسی کند تا ببیند که فشار خونتان همچنان بالا می رود یا به سطح طبیعی برمی گردد.

درمان فشار خون بالا هم شامل داروهای تجویزی و هم تغییراتی در شیوه زندگی سالم است. اگر این بیماری درمان نشود ، می تواند منجر به مشکلات سلامتی از جمله حمله قلبی و سکته مغزی شود.

فشار خون بالا به طور کلی یک حالت خاموش است. بسیاری از افراد هیچ علامتی را تجربه نمی کنند. ممکن است این بیماری سالها یا حتی ده ها سال طول بکشد تا علائم آشکار شود. حتی در این صورت ، این علائم ممکن است به مسائل دیگر نسبت داده شود.

علائم فشار خون بالا می تواند شامل موارد زیر باشد:

- سردرد

- تنگی نفس

- خون دماغ

- گرگرفتگی

- سرگیجه

- درد قفسه سینه

- تغییرات دیداری

- خون در ادرار

این علائم نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارند. در همه افراد مبتلا به فشار خون بالا اتفاق نمی افتد ، اما انتظار برای نشان دادن این علامت می تواند کشنده باشد.

بهترین راه برای اطلاع از فشار خون بالا ، کنترل منظم فشار خون است. بیشتر پزشکان در هر ملاقات فشار خون را بررسی می کنند.

فشارخون اولیه با گذشت زمان و بدون دلیل مشخص می شود. بیشتر افراد این نوع فشار خون بالا را دارند. هنوز مشخص نیست که چه مکانیسم هایی باعث می شود فشار خون به آرامی افزایش یابد. ترکیبی از عوامل ممکن است نقش داشته باشد.

منبع:سایت بیتوته