صفحه خرید اینترنتی 2 شاپ می 1 ثبت آگهی رایگان ماشین در بوق 3 خرید از فروشگاه پرزگیر دوکاره arso لوازم آشپزخانه دکوراسیون پرزگیر لباس mic آشپزخانه دوره ICDL در تبریز قیمت امروز ماشین
حذف در پنل کاربری [X]
طرز تهیه کله پاچه خانگی و طریقه پاک کردن

آمار فروشگاه

افراد آنلاین : 1 نفر
بازديد امروز : 46
بازديد ديروز : 58
كل بازديدها : 88693

دیگر امکانات

کله پاچه یا به قول جوان‌تر‌ها کلپچ یکی از خوشمزه‌ترین و لذیذترین غذا‌های ایرانی، منطقه خاورمیانه و جنوب قفقاز است. خوردن بناگوش و چشم و زبان کله پاچه انگار صبح و ظهر و شب نمی‌شناسد. این غذای چرب و لذیذ ایرانی آنقدر پرطرفدار است که حتی در صورت دسترسی نداشتن به کله پاچه تازه، کنسرو کله پاچه هم برای عاشقان سینه چاک آن گزینه‌ای قابل قبول است.

قیمت کله پاچه به عنوان یک غذای گوشتی تقریبا بالاست، اما شما به راحتی می‌توانید کله پاچه خانگی به روش مغازه‌ای و طباخی را در خانه با قیمت پایین‌تر تهیه کنید. طریقه پخت کله پاچه در برخی شهر‌های متفاوت است. طرز تهیه کله پاچه خانگی به روش طباخی و طریقه پاک کردن کله پاچه، نحوه تشخیص کلا پاچه گوسفند از بز، مضرات کله پاچه و اطلاعاتی در مورد خوردن کله پاچه در سه ماهه اول بارداری و جزییات بیشتری در مورد این غذای نونی خوشمزه را بخوانید.

مواد لازم

کله پاچه گوسفند: ۱ دست (هر دست کله پاچه شامل یک کله و چهار پاچه است)

پیاز: ۵ عدد متوسط

سیر: ۵ حبه

زردچوبه: ۱ قاشق چایخوری

فلفل قرمز: ۱ قاشق چایخوری

ادویه کله پاچه: برگ بو یک یا دو عدد و پودر پیاز

آب: به مقدار لازم


طرز تهیه

نکته مهم ابتدا خرید درست و اصولی کله پاچه است. در هنگام خرید کله پاچه برای تشخیص کله پاچه بز از گوسفند به این نکته مهم دقت کنید. برای این کار به کناره‌های چشم کله نگاه کنید. اگر کنار هر دو چشم حفره وجود داشت این کله گوسفند است.

کله پاچه را حتی اگر تمیز باشد باید باز هم آن را پاک کنید. روش پاک کردن کله پاچه هم به این ترتیب است، ابتدا اجزای مختلف کله پاچه را روی شعله ملایم گاز کباب کنید تا مو‌ها و کرک‌های روی و زیر پوست کز بخورند و روی پوست کمی برشته شود. حالا کله پاچه را در یک قابلمه بگذارید و به مدت ۱۵ دقیقه در آب بگذارید و بشورید. آنقدر آب کله پاچه را در آب قرار دهید و آبش را عوض کنید تا آب صاف و زلال شود. مجرای بینی و گوش و زبان را زیر آب بگیرید و خوب بشورید. دندان‌ها را هم با یک مسواک پاکیزه و آب تمیز کنید. وقتی از پاک شدن کله پاچه کاملا مطمئن شدید برای پخت آن دست به کار شوید.

بهتر است کله را از کنار زبان از قسمت لپ با چاقو ببرید و از دو طرف بکشید تا نصف شود و بهتر پخته شود. حالا در یک قابلمه مناسب پیاز‌های دو نیم شده، حبه‌های سیر، کله و پاچه، فلفل و زردچوبه، برگ بو یک یا دو عدد و پودر پیاز به مقدار لازم را بریزید. روی این مواد آب بریزید و مقدار آب هم باید به حدی باشد که روی کله پاچه را کاملا بپوشاند. شعله گاز را ابتدا زیاد کنید تا آب جوش بیاید و سپس شعله گاز را کم کنید تا کله پاچه به مدت ۵ الی ۶ ساعت روی شعله ملایم گاز کم کم بپزد. در ۳۰ دقیقه انتهایی پخت نمک را اضافه کنید. موقع سرو کله پاچه روی آن به مقدار دلخواه پودر دارچین و آبلیمو یا آب نارنج بریزید.

منبع:سایت خبری برترین ها